Want to learn how to sing?

You’re in the right place! Check out our free online lessons or download our Mobile APP

# 10 Vocal exercise on a fifth using vowel O


Vocalize pe interval de cvinta pe vocala O

Aceasta vocaliza urmareste emisia mai multor sunete in legatto fara a schimba locul de rezonanta, fara a intrerupe aerul emis precum si dozarea corecta a presiunii si a consumului de aer. Datorita faptului ca vocaliza se intinde pe o cvinta, avem ocazia sa constatam ca la notele joase pierdem mai mult aer iar la notele acute avem nevoie de mai multa presiune. Acest exercitiu, dupa invatarea lui, ne va ajuta sa dozam aerul si presiunea exact atat cat cere emisia sunetului, organismul stiind exact cum trebuie sa reactioneze! Este mai mult un exercitiu de constatare a firescului in cantat. Orice fortare a sunetului, orice inspiratie a aerului peste doza fireasca, orice crispare musculara care intervine, este incorecta si nefireasca. Pentru registrul acut, gatul trebuie relaxat (chiar daca acesta are tendinta sa se crispeze) si senzatia pe care trebuie sa o urmarim este ca si cum am avea vocea mai groasa, ca si cum am casca, ca si cum am retine un pic aerul fara sa-l consumam.

The purpose of this exercise is to emit a number of sounds in legatto without changing the resonator, without gaps in the breathing and by a correct dosage of pressure and air consumption. Due to the fact that the exercise is on a fifth, we can observe that, in the lower notes, we lose air and for the higher notes we need more pressure. This exercise, after mastering it, will help us dose the air and the pressure in the right amount for the emission of the sound, the body knowing exactly how it must react! It is more an exercise for observing the natural in singing. Any forcing of the sound, any inhalation of air over the right amount, any muscle stiffness that may occur, is incorrect and unnatural. For the high register, the throat must be relaxed (even though it will tend to stiffen) and the sensation that we must obtain is similar to a lower voice, as if yawning, as if holding in the air without using it.

# 9 Vocal exercise on a fourth using vowels E and I


Vocalize pe interval de cvarta pe vocalele E si I

Aceasta vocaliza urmareste pastrarea pozitiei vocalei E in aceeasi pozitie ca si vocala I. Limba este singura care se misca pentru a forma vocala E. Pozitia gurii, a gatului si deschiderea ramane aceiasi. Senzatia pe care o avem este de zbarnait in zona rezonatorilor faciali, acesta fiind un semn ca sunetul este emis corect. Mandibula trebuie relaxata pe durata exercitiului in timp ce diafragma formeaza contrapresiunea de care este nevoie.

This exercise is designed to keep the position of the vowel E in the same position as the vowel I. The tongue is the only one moving in order to form the vocal E. The position of the mouth, throat and the opening remain the same. The sensation we get is that of tingle in the resonators, this would be the sign of a correct sound. The jaw must be relaxed for this exercise while the diaphragm forms the needed counter-pressure.

# 8 Vocal exercise for bass and alto on a descending fourth using vowel A


Vocalize pentru basi si altiste pe vocala A pe interval de cvarta coboratoare

Aceasta vocaliza doreste sa demonstreze din punct de vedere tehnic faptul ca sunetele joase, pentru a fi mai sonore, trebuie sa pastreze rezonanta rezonatorilor faciali iar gatul nu trebuie deschis si vocea nu trebuie adancita. Senzatia pe care o dobandim este senzatia pe care o avem in timpul vorbirii in zona de confort. Vocaliza trebuie executata cautand ecoul spatiului in care ne aflam.

This exercise intends to demonstrate from a technical point of view the fact that the lower sounds, in order to be stronger, must keep the resonance of the facial resonators, the throat must not be open and the voice must not be deep. The sensation we get is similar to the sensation of speaking while in our comfort zone. The exercise must be performed searching for the echo of the space we are in.

# 7 Vocal exercise on a third using vowels E and I


Vocalize pe interval de terta pe vocalele E si I

Aceasta vocaliza urmareste aceleasi obiective ca si vocaliza anterioara.

This exercise has the same goals as the previous exercise.

# 6 Legatto vocal exercise on a third using vowels U and O


Vocalize legatto pe interval de terta pe vocalele U si O

Aceasta vocaliza, pe langa emisia corecta a sunetului in aceeasi pozitie relaxata cu directionare spre rezonatorii faciali, urmareste si dozarea corecta a aerului. Inspiratia trebuie efectuata pe un total abandon al corpului si e important sa nu luam aer peste limita fireasca. In timpul exercitiului, aerul care formeaza sunetul trebuie sa fie emis constant. Pentru aceasta, muschiul diafragmei trebuie sa formeze o presiune constanta pe toata durata emisiei sunetului. Diafragma trebuie intarita (impinsa in exterior) la fel ca in timpul unui travaliu fizic de ridicare a unei greutati sau de impingere a unui obiect greu. Diafragma trebuie intarita numai si numai in timpul emisiei sunetului iar in momentul inspiratiei, diafragma trebuie relaxata la fel ca toti ceilalti muschi. Diafragma nu trebuie intarita inainte de emisia sunetului ci exact in momentul inceperii emisiei sunetului. Se urmareste relaxarea muschilor gatului si a umerilor in timp ce diafragma este intarita!

This exercise, besides a correct emission of the sound in the same relaxed position through the facial resonators, also aims at the correct intake of air. The air must be inhaled with a complete surrender of the body and it’s important not to breathe in more than necessary. During the exercise, the air that forms the sound must be constantly emitted. For this, the muscle of the diaphragm must form a constant pressure for the entire emission of the sound. The diaphragm must be tightened (pushed outwards) similar to the physical effort of lifting a weight or pushing a heavy object. The diaphragm must be tightened only during the emission of the sound, and during inhaling, it must be relaxed just like the other muscles. The diaphragm must not be tightened before the sound, but exactly for the emission of the sound! The goal is to relax the muscles of the throat and the shoulders while the diaphragm is tightened.