Want to learn how to sing?

You’re in the right place! Check out our free online lessons or download our Mobile APP

Vocea de piept, o provocare pentru vocile feminine.

 

Vocea de piept este vocea pe care o folosim in vorbire. Este numită “voce de piept”, deoarece se produce o vibrație în zona de sus a cavității pieptului.

In general, vocile feminine folosesc vocea de piept pentru atingerea notelor joase. Foarte multe melodii pop se situeaza intr-un registru ce permite folosirea vocii de piept aproape pe intreaga melodie. Cu toate acestea, majoritatea vocilor feminine intampina greutati in momentul in care doresc sa atinga notele inalte. De cele mai multe ori, sunetele inalte rezulta gatuite, stranse, fortate, neplacute si provoaca durere de gat.

O alta solutie este trecerea brusca la vocea de cap, o voce cu mult mai putin volum si o culoare diferita de cea de piept.

Iata-ne deci in fata unei dileme care ne limiteaza serios in alegerea repertoriului, cu atat mai mult cu cat suntem inconjurati de cantarete care reusesc sa rezolve aceasta dilema.

Care este, deci, secretul pe care il detin atat de multe cantarete iar noi pur si simplu nu il putem descifra ?

Secretul este ca acestea folosesc o voce mixata intre vocea de piept si vocea de cap. Rezultatul este ca avem impresia ca ele canta pe piept si ca trec cu foarte mare usurinta spre zona sunetelor acute, fara sa se simta vreo schimbare timbrala a vocii.

Cum se obtine acest mixaj ?

In primul rand e bine sa avem curiozitatea de a explora vocea noastra de cap, acea voce care apare de regula dupa nota re din prima octava. E bine sa ne dezvoltam capacitatea de a trimite sunetele in rezonator, in spatele nasului, chiard daca la inceput rezulta o voce nazala si « ca la opera ». Aceasta incursiune vocala ne va deschide alte orizonturi avand posibilitatea sa exploram intreaga capacitate a vocii noastre, uneori surprinzandu-ne chiar si pe noi. Iata cateva explicatii practice :

https://www.youtube.com/watch?v=YOgUOkzukvM

Dupa ce am reusit sa avem o oarecare dexteritate in emiterea sunetelor cu vocea de cap, reusita care vine dupa cateva saptamani de exercitii, putem sa incercam mixarea vocii de cap cu vocea de piept.

Este important sa incercam sa emitem sunete din registrul grav cu voce de cap, chiar daca nu avem aproape deloc volum. Apoi, in acelasi registru grav, sa incercam sa emitem sunetele ca si cum am incerca sa vorbim in soapta, o soapta puternica, avand grija sa nu fortam muschii gatului. Senzatia este ca sunetul este pe pozitia vocii de cap dar are si vibratie de piept, daca punem mana pe piept putem constata acest lucru simtind vibratiile pieptului. Sa nu uitam senzatia de soapta !

Iata un exemplu bun de voce mixata mai ales in registrul de jos :

Britney Spears

https://www.youtube.com/watch?v=C-u5WLJ9Yk4

Vocea ei nu este pozitionata total pe rezonanta de piept la fel ca si in exemplul cu Withney Houston.

Acesta este secretul, vocea mixata, care ne pacaleste uneori si avem impresia ca unele cantarete reusesc sa duca vocea de piept foarte sus. Acest lucru nu e adevarat deoarece fiziologic este imposibil.

Este important sa nu ne autolimitam la o sonoritate a vocii noastre cu care ne-am obisnuit ci sa fim deschise la orice schimbare care ne ajuta sa rezolvam anumite pasaje. Deasemenea e important sa nu cautam sa imitam vocea altei cantarete deoarece s-ar putea sa intelegem gresit modul ei de a canta iar incercarea de a imita sonoritatea acesteia sa fie nepotrivita pentru noi.

—————————————————————————————————————————————————-

The chest voice is the voice we use when we speak. It is called “the chest voice” because it causes a vibration in the upper cavity of the chest.

Generally, female voices use the chest voice in order to sing the lower notes. Many pop songs are written in a lower register which allows for almost the entire song to be sung in a chest voice. However, many female voices find it difficult to reach the higher notes. Often, high notes will sound tight, forced, unpleasant and will cause throat pain.

Another solution is the sudden shift to the head voice, a voice of much less volume and a different colour from the chest voice.

So we are now facing a serious dilemma which limits us in choosing a repertoire, especially if we are surrounded by singers who surpassed this issue.

So, what is the secret that many singers know while we are left in the dark?

The secret lies in the fact that they use a mixed voice of both head and chest voice. The result is that we are under the impression that they sing with their chest voice and that they go very easily towards high pitched sounds, without showing a change in the voice colour.

How do we mix these two voices?

Firstly, it is best that we have the curiosity of exploring our head voice, it is the voice that usually appears after the D o the first octave. It’s would be best if we can develop the capacity of sending the notes to the resonator, behind he nose, although in the beginning it will sound very nasal an “opera-like”. This vocal exercise will open new horizons giving us the possibility to fully explore our voices, sometimes surprising ourselves. Here are some practical explanations:

https://www.youtube.com/watch?v=YOgUOkzukvM

After we managed to get some proficiency in emitting sounds using our head voice, a success we can obtain in a few weeks practice, we can try mixing the chest voice and the head voice.

It is very important that we emit sounds in a low register, even though we ave almost o volume. Then, in the same register, try to sing the notes as if whispering, a strong whisper, making sure we don’t force the throat muscles. The sensation we get is that the sound is on the head voice, but it also has a chest vibration, if we place our hand on our chest we will be able to feel these vibrations. Do not forget the whispering sensation!

Here is a good example of a mixed voice especially in the lower register:

Britney Spears

https://www.youtube.com/watch?v=C-u5WLJ9Yk4

Her voice is not totally in her chest resonator as in the Whitney Houston example.

This is the secret, a mixed voice, which sometimes tricks us and we get the impression that some singes can go very high on their chest voice. This is not true because it is practically impossible.

It is very important that we don’t limit ourselves and our voices to a range we are used to but to be open to any change that might help us resolve some parts in a song. Also, it is important not to imitate the voice of another singer because we might not comprehend her way of singing and the attempt to imitate her might be inappropriate for us.

 

Leave a Reply